امیررضا

انتشار در: 7 دسامبر 2020

تولید محتوا چیست؟ چگونه به صورت حرفه ای تولید محتوا کنیم؟

تولید محتوا یکی از مهمترین قسمت های ایجاد وب سایت می باشد، محتوا چیزی است که وب سایت شما را از دیگران متفاوت میسازد.

تولید محتوا چیست؟ چگونه به صورت حرفه ای تولید محتوا کنیم؟

تولید محتوا یکی از مهمترین قسمت های ایجاد وب سایت می باشد، محتوا چیزی است که وب سایت شما را از دیگران متفاوت میسازد.

امیررضا

انتشار در: 7 دسامبر 2020

بدون شک، تولید محتوا یکی از مهمترین قسمت های ایجاد وب سایت می باشد، چرا که محتوا چیزی است که وب سایت شما را از دیگران متفاوت میسازد.

در یکی از مقاله های قبلیمان، “4 دلیل اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ”، توضیح دادیم که تولید محتوا چرا و چقدر حائز اهمیت می باشد. حال سوال پیش می آید که چگونه می توان محتوا را تولید کرد؟ یا بهتر بگویم، چگونه می توان محتوای عالی تولید کرد؟!
دیگر نیازی نیست نگران این سوالات بی پاسخ باشید. در این مقاله، ما بطور مفصل طریقه‌ی تولید محتوای عالی را، قدم به قدم، برای شما شرح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید!

تولید محتوا

تولید محتوا

برای تولید محتوای خود یک استراتژی مشخص کنید

همان گونه که گفته شد، محتوای خوب راز موفقیت وب سایت شماست. اما بدون هدف، هیچ موفقیتی حاصل نمی شود. بنابراین اولین قدم شما باید مشخص کردن هدف خود، و جهت دادن به محتوایتان باشد؛ به عبارتی دیگر، شما باید یک استراتژی بخصوصی را برای فرایند تولید محتوای خود مشخص کنید. اینگونه می توانید مطمئن شوید که تمام عناصر درون وب سایتتان با هم هماهنگ هستند.

بنابراین قبل از اینکه هر کار دیگری انجام دهید، هدفی را برای خود مشخص کنید. اکثر شرکت ها، روش های جذب مشتری، رهبری فکری و سئو را هدف خود قرار می دهند. فراموش نکنید که هدف و استراتژی های هر شرکت/وب سایت، درست مانند هدف های زندگی میلیارد ها انسان مختلف، مخصوص خودشان است.

توضیحات بالا راجع به هدف و استراتژی هایی بودند که باید برای وب سایت یا شرکت خود مشخص میکردید، اما حال برای محتوا چگونه باید یک استراتژی داشته باشید؟

استراتژی تولید محتوا

استراتژی تولید محتوا

3 عنصر زیر راهکارهایی هستند که شما در استراتژی محتوای خود باید در نظر بگیرید:

1.شخصیت خریداران

قبل از تولید محتوا، شما باید بدانید که محتوا های شما برای چه کسانی می باشد. یک شخصیت خریدار، شخص فرضی‌ای است از نظر تجارت شما، بهترین مشتریتان می باشد.

بنابراین شما باید با نمودار خرید، اهداف خرید، رفتار خریدار، ارزش ها، نقاط منفی، بودجه و… این شخص آشنا شوید. ایجاد این شخصیت ها، به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و آنها را درک کنید.

2.تحقیق راجع به موضوع

تحقیق راجع به موضوع یک استراتژی تولید محتوا

تحقیق راجع به موضوع یک استراتژی تولید محتوا

همانطور که از نام این عنوان مشخص است، شما باید راجع به موضوعات محتوای خود تحقیق کنید. ببینید مخاطبان شما بدنبال چه چیزهایی هستند، برای چه چیز هایی جستجو می کنند، از چه چیز هایی بیزارند، و موضوعات شما چه تاثیری متوانند بر فروشتان بگذارند.

در ابتدا سراغ موضوعات تخصصی نروید، بلکه موضوعات کلی‌ که مخاطبانتان به آنها علاقه دارند را پوشش دهید. میزان تعامل وب سایت های دیگری که درباره‌ی این موضوعات نوشته‌اند را بررسی کنید. درباره‌ی کلمه کلیدی خود تحقیق کنید و موضوعات مرتبط را پیدا کرده و آنها را پوشش دهید.

3.محتوای خود را آماده کنید

حال که مخاطبان خود را شناخته و موضوع مناسبتان را پیدا کردید، وقت آن رسیده که محتوای خود را برای مختطبانتان آماده کنید.

به این فکر کنید که مخاطبان شما چگونه اطلاعاتی را از مطالعه محتوای شما دریافت  می کنند، و چگونه می شود بازدهی محتوای خود را بالا ببرید. به عبارت دیگر، خود را جای مخاطب گذاشته و ببینید با تغییر چه چیز هایی در محتوایتان می توانید آنرا بهبود ببخشید.

فرایند تولید محتوا

تا به الان هر کاری انجام داده‌اید، یک جور آماده سازی مهم برای مرحله‌ی اصلی تولید محتوا بوده است؛ فرایند تولید خود محتوا.

این فرایند شامل 4 مرحله می باشد که در زیر، درباره‌ی آنها توضیح داده‌ایم:

1.ایده پردازی و یافتن بهترین عنوان اولین مرحله ی تولید محتوا

ایده پردازی و یافتن بهترین عنوان اولین فرایند تولید محتوا

ایده پردازی و یافتن بهترین عنوان اولین فرایند تولید محتوا

هر محتوایی که ایجاد می کنید با یک ایده شروع می شود. وظیفه‌ی شما در اینجا این است که با بررسی منابع زیر، ایده های خود را به محتوایی باارزش تبدیل کنید:

  • تجزیه و تحلیل وب سایت(مانند Google Analytics)
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تجزیه و تحلیل رقیبان
  • حسابرسی های وبلاگ
  • تبدیلات حاصل از شبکه های اجتماعی
  • رویدادها و کنفرانس های مربوط به صنعت

از آنجا که تمامی محتوا هایتان در استراتژی شما حائز اهمیت می باشند، ایجاد تنها یک محتوای عالی کافی نیست. سعی کنید عنوان محتوا های خود را جوری سازماندهی کنید که همگی به هم مربوط بوده و در راستای استراتژی مشخصی که برای آن تلاش می کنید، باشند.

2.ایجاد محتوا

حال که مرحله‌ی عنوان محتوا را گذرانده‌اید، وقت آن رسیده که خود محتوا را ایجاد کنید. از همان ابتدا، شما باید شخصیت خریداران خود را در نظر بگیرید. چه چیزی آنها را راضی نگه می دارد؟ شما چگونه می توانید آنها را ترغیب کنید تا در راستای استراتژی‌تان قدم بردارند؟ چه نوع محتوایی بهترین راه ارتباط با مخاطب است، وبلاگ ها یا گراف ها؟

تحقیقات CMI نشان می دهد که بازاریابان، به ترتیب پست های وبلاگ و مطالعات موردی را به عنوان موثرترین نوع محتوا برای مراحل اولیه، میانی و انتهایی خرید می دانند. بنابراین جایگاه خریداران را در نظر بگیرید، و پیام خود را متناسب مخاطبان خود تنظیم کنید.

3.ویرایش محتوا

ویرایش محتوا از مراحل تولید محتوا

ویرایش محتوا از مراحل تولید محتوا

این یک واقعیتی است که همیشه می توایند مهارت نویسندگی خود را بهبود ببخشید. فرقی نمیکند که چقدر خوب هستید، همیشه طلب کمک از دیگران به نفع شماست.

شما میتوانید از شخص دیگری بخواهید تا متن شما را خوانده و محتوای شما را ویرایش کند. اینگونه، مشکلات و اشتباهاتی که از دید شما پنهان بودند، پیدا شده و بهبود می یابند. پس برای رسیدن به تکامل، انتقادپذیر باشید و از کمک خواستن نترسید.

4.انتشار آخرین مرحله ی تولید محتوا

حال به مرحله‌ی آخر این فرایند پر اهمیت رسیده‌ایم. اکنون وقت آن رسیده تا محتوای تولید شده‌ی خود را در جهان محتوا ها منتشر کنید.

در این مرحله تنها کاری که باید انجام دهید، ارسال محتوا، بررسی آن و سپس انتشارش است. علاوه بر این، یک چیزی که باید آنرا رعایت کنید، انتشار مداوم محتواست. بهتر است که یک برنامه‌ی بخصوصی داشته و به آن پایه‌بند شوید و بطور مداوم تولید محتوا کنید. اینگونه مخاطبانتان هم از زمان انتشار محتوایتان مطلع شده و باعث افزایش تعامل وب سایت شما می شود.

داشتن یک تیم تولید محتوا

انتشار مداوم و روزانه‌ی محتوا، برای یک تیم کوچک و تازه‌کار، میتواند به چالش بزرگی تبدیل شود. اینجور مواقع استخدام یک تیم تولید محتوای ماهر، از بهترین تصمیم های شماست.

یک تیم تولید محتوای خوب، با تمام پیچ و خم های ایجاد و انتشار محتوا آشنا است. این تیم همچنین می تواند سرویس های بیشتر، نظیر بررسی و مطالعه‌ی تجزیه و تحلیل محتوا، یافتن نقاط قوت و ضعف پست ها و به روز رسانی آنها را برای سایت شما به ارمغان بیاورد. علاوه بر این موارد، شما دیگر نیازی نیست نگران انتشار محتوای عالی بصورت مداوم و ثابت باشید.

یکی از گزینه های انتخاب شما برای اینکار، همکاری با تیم یونیپد می باشد. ما در یونی‌پد، آماده‌ی خدمت رسانی در جهت نیاز های تولید محتوای شما بصورت حرفه‌ای و مداوم هستیم!

کلام آخر

تولید محتوا خوب مهم ترین بخش فعالیت وب سات و سئوی شما می باشد. تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که مراحل ذکر شده‌ی فوق را رعایت کرده و به زودی فوت و فن مراحل تولید محتوا را خواهید آموخت.

امیدواریم مطالب این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. اگر از این مقاله لذت بردید، فراموش نکنیند که آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منابع:

https://www.softwaresuggest.com/blog/benefits-of-custom-essay-writing-service-for-students/

https://www.phdthesis.in/thesis-completion-stage/formatting/

https://store.swissinnovation.academy/courses/basics-of-ideation-for-innovation/200983-wtf-is-ideation/586971-what-is-ideation

https://leverageedu.com/blog/types-of-research-design/

https://www.pinterest.com/pin/540361655288993742/

https://www.searchenginejournal.com/content-marketing-skills/347120/#close

https://blog.influenceandco.com/how-to-create-content-the-ultimate-guide-to-content-creation