امیررضا

انتشار در: 2 دسامبر 2020

معرفی 8 الگوریتم گوگل و به روزرسانی های مربوط به آن ها

سلام به همه ی همراهان عزیز آکادمی یونیپد. امروز در این مقاله ما قصد داریم که شما را با 8 الگوریتم گوگل آشنا کنیم. با ما باشید
دسته: سئو | وبلاگ

معرفی 8 الگوریتم گوگل و به روزرسانی های مربوط به آن ها

سلام به همه ی همراهان عزیز آکادمی یونیپد. امروز در این مقاله ما قصد داریم که شما را با 8 الگوریتم گوگل آشنا کنیم. با ما باشید

امیررضا

انتشار در: 2 دسامبر 2020
دسته: سئو | وبلاگ
سلام به همه ی همراهان عزیز آکادمی یونیپد. امروز در این مقاله ما قصد داریم که شما را با 8 الگوریتم گوگل آشنا کنیم و به شما آموزش دهیم که برای استفاده مفید از هر یک از آن ها باید چه عملی را انجام دهید. بگذارید ابتدا توضیح دهیم که :

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم گوگل

الگوریتم گوگل

گوگل سالیانه بیش از هزار بروزرسانی کوچک و بزرگ بر روی الگوریتم موتور جستجو خود منتشر میکند. بیشتر این بروزرسانی ها البته تاثیر چندانی بر روی وضعیت کاربران ندارند اما هر از چندگاهی ما شاهد بروزرسانی هایی از طرف گوگل هستیم که تاثیر عمده ای بر روی سئو یا رتبه بندی وب سایت ها میگذارند. در این پست، ما و همکارانمان در آکادمی یونی پد هشت مورد از مهمترین تغییرات الگوریتم موتور های جستجو گوگل را برای شما عزیزان رتبه بندی کرده ایم که توضیحی از خاصیت هر کدام از آن ها را نیز میتوانید در کنارشان مشاهده کنید. همینطور به جز معرفی ما در مورد چرایی معرفی این به روزرسانی ها، نحوه کارکرد آنها و تغییراتی که باید در استراتژی های SEO خود کنید بحث خواهیم کرد. اما قبل از شروع ، ببینیم آیا تا به حال تحت تأثیر به روزرسانی الگوریتم قرار گرفته اید یا خیر. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که Rank Tracker را راه اندازی کنید ، آن را با حساب Google Analytics خود همگام سازی کرده و به Organic Traffic بروید.
الگوریتم گوگل

الگوریتم گوگ

حالا نشان گر موس خود را روی خطوط فاصله روی نمودار قرار دهید تا ببینید آیا برخی از به روزرسانی های algo با تغییرات ترافیک سایت شما مطابقت دارند یا خیر.

1.الگوریتم پاندا (Panda)

الگوریتم پاندا (Panda) از الگوریتم های گوگل

الگوریتم پاندا (Panda) از الگوریتم های گوگ

تاریخ انتشار: 24 فوریه 2011

دلیل منتشر شدن الگوریتم پاندا:

برای مقاله با محتوای تکراری ، دزدی ادبی یا هرزنامه تولید شده توسط کاربر و پر کردن اضافی کلمات کلیدی ایجاد شد.

نحوه عملکرد الگوریتم گوگل:

به روزرسانی الگوریتم پاندا به اصطلاح “نمره کیفیت” را به صفحات وب اختصاص می دهد. سپس از این امتیاز به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می شود. در ابتدا تأثیرات الگوریتم پاندا خفیف بود، اما در ژانویه 2016 برای همیشه در الگوریتم اصلی Google گنجانیده شد. از آن زمان به بعد این الگوریتم به شکل مداوم توسط گوگل بروزرسانی میشود که باعث سریع تر شدن جریمه ها و همینطور تاثیراتش شده است.

نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم پاندا:

به صورت مداوم سایت خود را برای مواردی مانند محتوای تکراری، محتوای ناقص یا ناکافی و همینطور کلمات کلیدی اجباری چک کنید و از انجام این موارد پرهیز کنید . برای انجام این کار، به یک خزنده سایت مانند SEO PowerSuite’s Website Auditor نیاز دارید.
نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم پاندا

نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم پاندا

با استفاده از ماژول ویرایشگر محتوای جدید WebSite Auditor ، می توانید از مجازات احتمالی جلوگیری کنید و با تجیزه و تحلیل محتوای رقبای خود از آن ها پیشی بگیرید.

2.الگوریتم پنگوئن (Penguin)

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن

تاریخ انتشار: 24 آوریل 2012 دلیل منتشر شدن: جلوگیری از لینک های خریداری شده یا بی ربط.

نحوه عملکرد الگوریتم پنگوئن:

هدف Google Penguin پایین آوردن سایت هایی است که بک لینک آنها غیرطبیعی به نظر می رسد. این به روزرسانی در اصل برای مقابله با لینک های خریداری شده ایجاد شد و توانست جلوی این عمل را بگیرد.

نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم پنگوئن:

برای در امان ماندن از تأثیرات به روزرسانی Google Penguin، رشد لینک های خود را بررسی کنید و رشد آن ها را به وسیله یک جستجوگر لینک مانند SEO SpyGlass نظارت کنید. در داشبورد خلاصه ابزار ، نمودار پیشرفت پروفایل لینک هتی خود را پیدا خواهید کرد. به دنبال هر گونه جهش غیرمعمول باشید: این موارد ممکن است نتیجه حمله منفی سئو توسط رقبای شما باشد.
نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم پنگوئن

نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم پنگوئ

3.الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird)

الگوریتم مرغ مگس خوار ، الگوریتم گوگل تاریخ انتشار: 22 آگوست 2013 دلیل منتشر شدن: مقابله با پر کردن کلمات کلیدی؛ محتوای بی کیفیت

نحوه عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار به Google :

الگوریتم مرغ مگس خوار به Google کمک می کند تا سوالات جستجو را بهتر تفسیر کند و نتایجی را ارائه دهد که با هدف جستجوگر مطابقت داشته باشد (برخلاف اصطلاحات منفرد موجود در عبارت جستجو). در حالی که کلمات کلیدی همچنان اهمیت بسیار زیادی دارند، الگوریتم Hummingbird این امکان را برای یک صفحه فراهم می کند که حتی اگر شامل کلمات کلیدی خاصی نباشد باز هم بتواند در جستجو های مرتبط با آن کلمه کلیدی شانس رقابت داشته باشد.

نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم مرغ مگس خوار:

تحقیق کلمات کلیدی خود را گسترش دهید و بر مفاهیم پشت کلمات کلیدی تمرکز کنید. جستجوهای مرتبط ، مترادف و اصطلاحات مشترک را با دقت تجزیه و تحلیل کنید. برای انجام این کار میتوانید از سوال و جواب های گوگل و همینطور تکمیل خودکار جستجوی گوگل کمک بگیرید. همینطور شما میتوانید این مهم را با کمک Rank Tracker انجام دهید.
نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم مرغ مگس خوار

نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم مرغ مگس خوار

از این آمارها برای درک بهتر زبان مخاطبین خود و متنوع سازی محتوای خود استفاده کنید. با ایجاد محتوای جامع که اهداف جستجوگر را برآورده کند، هم سئوی سایت شما بهتر میشود و هم ارتباطه بهتری با مخاطبین خود پیدا خواهید کرد.

4.موبایل (Mobile)

موبایل (Mobile) الگوریتم گوگل

موبایل (Mobile) الگوریتم گوگل

تاریخ انتشار: 21 آوریل 2015 دلیل منتشر شدن: عدم وجود نسخه موبایل صفحه و ضعیف بودن نسخه موبایل در بسیاری از وب سایت ها.

نحوه عملکرد بروزرسانی موبایل (Mobile):

این به روز رسانی و به رسانی های جستجوی مبایل (که در سال های 2018 و 2020 منتشر شدند) باعث افزایش اهمیت نسخه موبایل در وب سایت ها شدند. امروزه گوگل همه وب سایت ها را بر اساس سرعت و کاربرپسندی نسخه موبایل آنها رتبه بندی می کند.

نحوه ی برخورد در مقابل بروزرسانی موبایل (Mobile):

صفحات خود را برای جستجوی تلفن همراه بهینه کنید و بر سرعت و قابلیت استفاده آن تمرکز کنید. تست های صفحه برای تلفن همراه و سرعت صفحه Google به شما کمک می کند تا ببینید کدام یک از جنبه های صفحه های وب سایت شما باید بهبود یابد. شما میتوانید تمام این عوامل را در WebSite Auditor انجام دهید. شما میتوانید این بخش را در صفحه ی Analysis > Page Audit پیدا کنید:
نحوه ی برخورد در مقابل بروزرسانی موبایل (Mobile)

نحوه ی برخورد در مقابل بروزرسانی موبایل (Mobile)

5.الگوریتم RankBrain

تاریخ انتشار: تاریخ: 26 اکتبر 2015 دلیل منتشر شدن: مقابله با عدم وجود ارتباط خاص پرس و جو و UX ضعیف

نحوه عملکرد الگوریتم RankBrain :

RankBrain بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (Google Hummingbird) است. این  الگوریتم در اصل بر پایه یک سیستم یادگیری ماشینی است که به Google کمک می کند معنای جستجوها و سوالات را بفهمد و نتایج جستجو را با بهترین تطبیق در پاسخ به این سوالات ارائه دهد. گوگل RankBrain را سومین عامل مهم رتبه بندی می نامد. (این جمله فونتش بزرگتر باشه یا هایلایت شه ممنون) اگرچه ما از فرمول دقیق این به روزرسانی مهم اطلاع نداریم ، اما اتفاق نظر این است که RankBrain مسئول سفارشی سازی نتایج جستجوی Google کاربر است. اساساً ، Google فراتر از س searchال جستجوی شخص است و زمینه بزرگتر مانند مترادف ، کلمات ضمنی و سابقه جستجوی شخصی را در نظر می گیرد.

نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم RankBrain:

با استفاده از آمار و ارقام رقبای خود سعی کنید که صفحات خود را جامع تر و هدفمند تر سازید. با استفاده از ابزار TS-IDF WebSite Auditor ، می توانید لیست کاملی از اصطلاحات و مفاهیم مرتبط را که توسط تعداد زیادی از رقبای شما استفاده می شود، کشف کنید. راهی برای افزودن این اصطلاحات به محتوای خود پیدا کنید و مشاهده خواهید کرد که ارتباط جستجوی شما به طرز چشمگیری افزایش می یابد.
نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم RankBrain

نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم RankBrai

6.الگوریتم مدیک (Medic)

تاریخ انتشار: 4 مه 2018 دلیل منتشر شدن: عدم اقتدار در وب سایت های YMYL و سیگنالهای ضعیف E-A-T

نحوه عملکرد الگوریتم مدیک (Medic)

به نظر می رسد به روزرسانی Google Medic به طور نامتناسبی بر وب سایت های پزشکی و همچنین سایر وب سایت هایی که به امور مهم زندگی مرتبط هستند (مانند امور مالی ، حقوقی ، آموزشی) تأثیر می گذارد.

نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم مدیک (Medic)

تا به امروز، هیچ استراتژی بهبودی اثبات شده برای به روزرسانی Medic وجود ندارد. برخی از متخصصان پیشنهاد می دهند نویسندگانی که در زمینه ی کاری مد نظر شما تخصص دارند را استخدام کنید، برخی دیگر ادعا می کنند که راه حل ایجاد نهادها برای برند شما است. اما ، اگر بخواهیم واقع گرا باشیم بهترین راه افزایش اعتبار وب سایت خود به وسیله ی بک لینک ها معتبر است. یک روش کارآمد استفاده از ابزار تحقیق بک لینک ، مانند SEO ، و قرض گرفتن ایده های بک لینک از رقبا است.
نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم مدیک (Medic)

نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم مدیک (Medic

7.الگوریتم برت (Bert)

برت (Bert) الگوریتم گوگل

برت (Bert) الگوریتم گوگل

تاریخ انتشار: 22 اکتبر 2019 دلیل منتشر شدن: مقابله با مطالب ضعیف از لحاظ نوشتاری؛ عدم تمرکزدر نوشتار و فقدان زمینه لازم

نحوه عملکرد الگوریتم برت (Bert):

این به روزرسانی الگوریتم Google از فناوری پردازش زبان طبیعی برای درک بهتر سوالات جستجو شده، تفسیر متن، شناسایی موجودیت ها و روابط بین موجودیت ها استفاده می کند. ما در دیگر الگوریتم های قدیمی گوگل مانند پاندا ،رنک برین و مرغ مگس خوار شاهد تلاش گوگل برای دوری کردن از کلمات کلیدی بودیم. حال الگوریتم برت را میتوان نتیجه ی این تلاش نامید. این الگوریتم سعی دارد که به گوگل کمک کند که مفهوم سوالات و نتایج را به درستی درک کند.

نحوه ی برخورد در مقابل الگوریتم برت (Bert):

بعد از مدت ها گوگل دارد تلاش میکند که محتوایی که به درستی نوشته شده است را در اولویت بگذارد. شما باید تلاش کنید که حتی کپی برداری های درست و با معنی انجام دهید. این بدان معناست که شما باید از استفاده از کلمات غیر ضروری دوری کنید و سبک تحریری از نوشتن را در پیش بگیرید. همچنین بهتر است هنگام ایجاد کپی ، تحقیقات نهادی انجام شود – از جمله نهادهای مرتبط به ایجاد زمینه برای محتوای شما میتواتند بسیار مهم باشد.

8.آپدیت های Google core

Google core الگوریتم گوگل

Google core الگوریتم گوگل

تاریخ انتشار:  از 2017 تا امروز

نحوه عملکرد:

از سال 2017 ، گوگل شروع ایجاد بروزرسانی های مخفیانه ای کرده است که آن ها را آپدیت هسته یا core مینامد. از آن زمان، شفافیت کمتری درمورد اینکه این به روزرسانی ها چیست و کدام قسمت از جستجو را برای بهبود هدف قرار می دهد ، وجود دارد. سئوکاران اغلب تغییرات رتبه بندی پس از به روزرسانی را ردیابی می کنند و سعی می کنند بفهمند که دقیقاً چه عواملی تغییر کرده است ، اما به ندرت به یک نتیجه ی قطعی میرسند. این احتمال وجود دارد که به روزرسانی های هسته ای Google فقط پیشرفت هایی در به روزرسانی های قبلی Google یا شاید بسته های به روزرسانی کوچکتر باشد که بهم پیوسته اند.

نحوه ی برخورد در مقابل آپدیت های Google core:

از آنجا که تأثیرات به روزرسانی های هسته Google اغلب ناشناخته است ، یک کاری که می توانید انجام دهید ردیابی تاریخچه SERP برای کلمات کلیدی مورد نظر شما است. پس از بروزرسانی ، می توانید بررسی کنید که کدام یک از رقبای شما در رتبه بندی بالا یا پایین رفته اند و در مورد عوامل موثر در این زمینه تحقیق کنید. برای شروع ردیابی تاریخچه SERP خود، میتوانید از Rank Tracker استفاده کنید. به Keywords Keywords> Rank Tracking> SERP Analysis بروید و روی Record SERP data کلیک کنید. این ابزار شروع به ردیابی 30 موقعیت برتر SERP برای هر یک از کلمات کلیدی شما می کند.
نحوه ی برخورد در مقابل آپدیت های Google core:

نحوه ی برخورد در مقابل آپدیت های Google core:

پایان

ممنون که در این مقاله ما را یاری کردید. امیدواریم که بتوانیم باری دیگر نیز در دیگر مقاله های یونی پد لایق توجه شما عزیزان باشیم. مانند همیشه ما منتظر نظرات و سوالات شما عزیزان در بخش نظرات وب سایت هستیم. پاینده و پیروز باشید. منابع: https://www.emphasizedesign.ca/good-news-punished-googles-penguin/ https://www.ezoic.com/google-january-2020-core-update-what-to-do-if-you-are-affected/ https://medium.com/brandlitic/5-key-takeaways-about-googles-bert-update-1a9850d42734 https://www.techprevue.com/5-things-rankbrain-google/ https://rawww.com/google-mobile-first-algorithm/ http://www.modillon.co.uk/google-hummingbird-algorithm/ https://www.bluecorona.com/blog/google-panda-update-september-2014/ https://wire19.com/google-algorithms-and-its-updates/ https://searchengineland.com/8-major-google-algorithm-updates-explained-282627 https://searchengineland.com/8-major-google-algorithm-updates-explained-282627