امیررضا

انتشار در: 29 نوامبر 2020

معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل و به روزرسانی های آن

الگوریتم پنگوئن گوگل اثرات زیادی روی بسیاری از وب سایت ها داشت. یکی از اهداف گوگل از این به روزرسانی، مقابله با اسپم وب بود.
دسته: سئو | وبلاگ

معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل و به روزرسانی های آن

الگوریتم پنگوئن گوگل اثرات زیادی روی بسیاری از وب سایت ها داشت. یکی از اهداف گوگل از این به روزرسانی، مقابله با اسپم وب بود.

امیررضا

انتشار در: 29 نوامبر 2020
دسته: سئو | وبلاگ

الگوریتم پنگوئن گوگل، به روزرسانی الگوریتم رتبه بندی گوگل است که برای اولین بار در سال 2012 انجام شد. در زمان انتشار الگوریتم پنگوئن، این الگوریتم اثرات زیادی روی بسیاری از وب سایت ها داشت. یکی از اهداف گوگل از این به روزرسانی، مقابله با اسپم وب بود.

در حال حاضر به روزرسانی الگوریتم پنگوئن بخشی از الگوریتم اصلی موتور جستجوی گوگل است. به روزرسانی های الگوریتم پنگوئن اکنون به طور مداوم انجام می شود و دیگر دستی نیست.

هدف از بروزرسانی الگوریتم پنگوئن چه بود؟

به روزرسانی پنگوئن عمدتا علیه اسپم وب و با هدف بهینه سازی نتایج جستجو برای کاربران ارائه شد. این به روزرسانی باعث ایجاد محتوا های با کیفیت تری شد و بهبود عملکرد فنی وب سایت ها را به دنبال داشت.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن

به روزرسانی های پنگوئن چه زمانی انجام شد؟

اولین به روزرسانی الگوریتم پنگوئن در 24 آوریل 2012 ارائه شد. همچنین این بروزرسانی به عنوان Penguin 1.0 نیز شناخته می شود. دو بار دیگر آپدیت داده ها در اواخر همان سال انجام شد اما خود الگوریتم به روز نشد.

در 22 می سال 2013، دومین بروزرسانی پنگوئن به نام Penguin 2.0 انجام شد. تقریباً چهار ماه بعد گوگل بار دیگر تازه سازی داده ها را انجام داد.

در 17 اکتبر 2014، گوگل بروزرسانی Penguin 3.0 را آغاز کرد. تا آن زمان، همه به روزرسانی ها به صورت دستی اجرا می شدند.

با به روزرسانی Penguin 4.0 در پاییز 2016، این به روزرسانی به بخشی از الگوریتم هسته اصلی گوگل تبدیل شد. از آن زمان، بیشتر تنظیمات پنگوئن به طور مداوم انجام شده است. دقیقاً مانند تغییرات در به روزرسانی الگوریتم پاندا، به روزرسانی ها دیگر دستی نیستند.

پیامدهای الگوریتم پنگوئن برای مدیران وب

پیامدهای الگوریتم پنگوئن برای مدیران وب

پیامدهای الگوریتم پنگوئن برای مدیران وب

وب سایت هایی که به دستورالعمل های وبمستر گوگل پایبند نباشند، تحت تأثیر به روزرسانی پنگوئن قرار می گیرند (به عنوان مثال، خرید بک لینک یا دستکاری لینک ها به روشی دیگر). در نسخه های قبلی، در صورت شناسایی اسپم، الگوریتم پنگوئن کل دامنه را بی ارزش کرد. این مجازات سایت در نهایت می توانست منجر به حذف دامنه از فهرست رتبه بندی شود. امروزه فیلتر پنگوئن بر اساس URL کار می کند. اگر این الگوریتم در وبسایت شما اسپمی را مشاهده کند، این امر می تواند منجر به از دست رفتن رتبه بندی برای آن لینک از وبسایت شما شود.

با اعمال به روزرسانی های مداوم، همیشه این احتمال وجود دارد که مجازات وب سایت های آسیب دیده با سرعت بیشتری برداشته شود. هنگامی که به روزرسانی ها هنوز به صورت دستی انجام می شدند، رهایی از بند مجازات به طور قابل توجهی دشوارتر بود.

مقاله ی پیشنهادی: سئو چیست؟ چرا باید به سئو اهمیت دهیم؟ حتما مطالعه کنید.

به روزرسانی پنگوئن عواقب گسترده ای برای دنیای سئو به همراه داشت. اگر بخش بزرگی از کار سئوکاران قبل از الگوریتم پنگوئن لینک سازی فعال و دریافت بک لینک از طریق ورودی های مهمان یا تبادل لینک بود، ساخت پیوند اکنون سخت تر شده است. اما امروزه تلاش بیشتری برای استفاده از محتوای با کیفیت بالا برای افزایش بک لینک به وب سایت های لایق انجام می شود. در همین حین، کانال های بازاریابی دیگر مانند شبکه های اجتماعی به منظور افزایش رتبه وب سایت، دریافت لینک و بازدید مورد استفاده قرار می گیرند.

بروزرسانی پنگوئن با چه صورت با وب اسپم مبارزه می کند؟

طبق “دستورالعمل های کیفیت” گوگل، وب اسپم به اشکال مختلف وجود دارد. بر اساس این دستورالعمل، تکنیک ها یا ویژگی های زیر وب اسپم محسوب می شوند:

پیوندهای غیرطبیعی:

برای مثال، این پیوندها می توانند با خرید لینک یا اجاره لینک از مزارع پیوند ایجاد شوند.

پیوندگذاری مصنوعی:

اگر پیوندهای کلمات کلیدی به طور عمده در وب سایتی تنظیم شده باشند، در بیشتر مواقع اسپم به شمار می روند.

رشد سریع لینک:

رشد سریع لینک

رشد سریع لینک

اگر وب سایتی پیوندهای ورودی بسیاری را به سرعت دریافت کند، گوگل ممکن است آن را به عنوان اسپم شناسایی کند.

اگر وب سایت ها و سئوکاران تحت تأثیر به روزرسانی پنگوئن قرار بگیرند، چه کاری می توانند انجام دهند؟

کسانی که وب سایت شان تحت تأثیر پنگوئن قرار می گیرد، باید بلافاصله روی تجزیه و تحلیل ساختار پیوند خود کار کنند. پیوندها از طریق کاتالوگ های وب یا پیوندهای ورودی از مزارع پیوند، می توانند منجر به کاهش ارزش وبسایت شما شوند. شاخص قابل توجهی که پس از پنگوئن فعال شده است شاخص هشدار “unnatural links یا پیوند های غیرطبیعی” است که گوگل از طریق سرچ کنسول خود برای مدیران وب ارسال می کند.

در این حالت، یکی از گزینه ها اینست که مدیران وبسایت ها با وب سایت های لینک دهنده مکاتبه کنند و خواستار حذف بک لینک ها شوند. گزینه دیگر ابزار گوگل به نام Disavow Tool است. با استفاده از این ابزار، بک لینک می تواند مستقیماً نامعتبر اعلام شود.

پایان

از اینکه با مقاله ای دیگر از آکادمی یونی-پد با همراه بوده اید مشتکریم. لطفا نظرات خود را درباره ی الگوریتم های گوگل و به خصوص الگوریتم پنگوئن در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منابع:

https://imfndclub.com/google-recently-released-penguin-4-0-update-which-given-its-new-real-time-nature/

https://worldbestnews.info/4-link-building-research-tips-to-10x-your-links/

https://www.searchmetrics.com/glossary/google-penguin-update/

https://www.wsialm.com/2015/09/what-you-need-to-know-about-googles-penguin-algorithm/