امیررضا

انتشار در: 29 نوامبر 2020

4 دلیل اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

با سلام خدمت همراهان عزیز یونیپد، موضوع امروز ما دلایل اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ است.تا انتها همراه ما باشید.

4 دلیل اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

با سلام خدمت همراهان عزیز یونیپد، موضوع امروز ما دلایل اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ است.تا انتها همراه ما باشید.

امیررضا

انتشار در: 29 نوامبر 2020

با سلام خدمت همراهان عزیز یونیپد، موضوع امروز ما دلایل اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ است. تا انتهای این مقاله ی جذاب با ما همراه باشید.

یک استراتژی قوی برای دیجیتال مارکتینگ، از اجزای مختلفی تشکیل می شود. از رسانه های اجتماعی گرفته تا موتورهای جستجو، دانستن اینکه واقعاً باید روی کدامیک از آنها تمرکز کنید، می تواند کار دشواری باشد. در حالی که تمامی بخش های استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغات موثر تجارت آنلاین شما مهم هستند، برخی از عناصر بسیار مهم تر از بقیه‌اند.

یکی از این عناصر، تولید محتوا می باشد که مسلماً می توان آن را مهمترین قسمت تلاشهای دیجیتال مارکتینگ شما درنظر گرفت. محتوا نه تنها به شما در ایجاد اعتماد و برقراری ارتباط با مخاطب هدفتان کمک می کند، بلکه راهی برای بکارگیری سایر تکنیک های بازاریابی شما نیز باز می کند. عمل تولید محتوا پایه‌ای است که شما تجارت خود را بر روی آن به صورت آنلاین بنا می کنید، بنابراین ضروری است که به آن توجه لازم را داشته باشید.

دلایل اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

حال بیایید نگاهی بیاندازیم به چهار دلیلی که تولید محتوا را در دیجیتال مارکتینگ شما اینقدر مهم میسازد!

1.محتوا، مخاطبان شما را آموزش می دهد

آموزش به مخاطب از دلایل اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

آموزش به مخاطب از دلایل اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

آموزش، اولین مرحله‌ای است که مشتری احتمالی شما هنگام تصمیم گیری در مورد مناسب بودن یک محصول یا خدمات طی می کند. مشتریان شما قبل از اینکه بتوانند انتخاب کنند، باید گزینه های موجودشان را به طور کامل درک کنند. این یعنی شما باید محتوایی داشته باشید که به درستی اعضایتان را در مورد آنچه که می توانید به آنها ارائه دهید، آموزش دهد.

محتوای آموزشی معمولاً به شکل پست های وبلاگی، صفحات محصول، صفحه اصلی و صفحۀ “درباره” شرکت شما ظاهر می شود. با این حال، محتوا همچنین ممکن است شامل آموزش ها، نقد و بررسی ها و سایر مطالب مشابهی باشد که منابع مورد نیاز آموزش مشتریان در تصمیم گیری برای خرید را در اختیار آنها قرار میدهد. محتوای آموزشی باید بر روی آموزش بیشتر مخاطبین هدفتان  در مورد تجارت و پیشنهادات شما متمرکز باشد.

برای آموزش مخاطبان خود از طریق تولید محتوا، باید بر روی سوالات و نگرانی هایی که برای مشتری ممکن است پیش بیاید تمرکز داشته باشید. هنگام برقراری ارتباط با مخاطبان خود، سعی کنید با مشکلاتی که آنها دست و پنجه نرم میکنند آشنا شوید و اینکه چگونه محصولات و خدمات شما می توانند آن مشکلات را برطرف کنند. به عبارت دیگر، محتوای آموزشی شما باید به راه حل هایی که ارائه می دهید و اینکه چگونه می توانید زندگی آنها را آسان تر کنید متمرکز باشد.

2.محتوا، SEO را بهبود می بخشد

هر زمان که کسی سوالی داشته باشد، موتورهای جستجو از اولین منابعی هستند که به آنها مراجعه می شود. این یعنی که بهینه سازی محتوای خود برای نمایش در جستجوهای مربوطه می تواند به شما کمک کند تا مشتریان جدیدی را به وب سایت خود جذب کنید. البته برای اینکه استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خود را تقویت کنید، باید محتوای با ارزشی داشته باشید.

SEO به قرار دادن کلمات کلیدی، بک لینک ها و بازدیدکنندگان وب سایت شما بستگی دارد و محتوای شما را قادر میسازد تا صفحات وبی ایجاد کنید که به هر یک از این مولفه ها را دربرمیگیرد. بدون تولید محتوا، شما جایی برای قرار دادن کلمات کلیدی، صفحه‌ای برای بازدید توسط مخاطبان و هیچ اطلاعاتی برای لینک کردن سایر وب سایت ها نخواهید داشت. اما اگر محتوای بسیار خوبی ایجاد کنید که مخاطب هدف شما از تعامل با آن لذت ببرد، خواهید دید که رسیدن به بالای لیست نتایج موتور جستجو آنقدر هم دشوار نیست.

تولید محتوا و سئو همیشه باید همراه یکدیگر باشند. هنگامی که خوانندگان خود را در اولویت قرار می دهید، می توانید محتوایی تولید کنید که برای مخاطبان شما ارزش داشته باشد. اگر مخاطبان هدف شما به شدت با محتوایی که ایجاد می کنید درگیر شوند، استراتژی SEO شما بسیار موفقیت آمیزتر خواهد بود.

بهبود سئو از دلایل اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

بهبود سئو از دلایل اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

3.محتوا، استراتژی های رسانه های اجتماعی را هدایت می کند

پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما یکی از بهترین راه های ارتباط با مخاطبان هدفتان هستند. رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط واقعی با مشتری، راهی مستقیم برای گفتگو، دریافت بازخورد و هدایت مشتریان جدید به وب سایت شما ارائه می دهند. البته فراموش نشود که اینها همه با تولید محتوای با ارزش ممکن می شود.

محتوای شما باعث می شود تا مکالماتتان در رسانه های اجتماعی موثرتر واقع شوند. در حالی که چیزهای زیادی وجود دارند که می توانید در یک توییت یا پست فیسبوک بگویید، اما یک محتوای عالی می تواند مخاطبان شما را برای کسب اطلاعات بیشتر ترغیب می کنند. این امر کمک می کند تا ارتباط بهتری با مخاطبان هدف خود برقرار کنید. بعلاوه، شما همچنین می توانید بازدیدکنندگان بیشتری از وب سایت خود بدست آورید، و در آنجا می توانید اطلاعات آنها را جمع آوری کرده و آنها را وارد پروسه‌ی فروش خود کنید.

استراتژی رسانه های اجتماعی شما باید از محتوایی استفاده کند که خواندن آن ارزش وقت مخاطبان هدف شما را داشته باشد. اگرچه تولید محتوا برای ایجاد ارتباطات قوی بسیار مهم است، شما همینطور باید به یاد داشته باشید که مخاطبان شما خواهان اطلاعاتی هستند که بتوانند در آنها نقشی داشته باشند. اگر در محتوای خود به سادگی فقط چند لینک قرار دهید، نباید انتظار داشته باشید که تعامل زیادی دریافت کنید.

هدایت استراتژی رسانه های اجتماعی از دلایل اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

هدایت استراتژی رسانه های اجتماعی از دلایل اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

4.محتوا، بک لینک ایجاد می کند

بک لینک ها یا لینک هایی که از یک وب سایت خارجی به محتوای شما اشاره میکنند، بخش مهمی در ایجاد ترافیک جدید به سایت شما هستند. یک بک لینک به سایت شما، می تواند بازدید کنندۀ یک مقاله یا وب سایت دیگر را به بازدید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایت شما ترغیب کند.

مطمئناً تنها هنگامی که محتوای شما حاوی ایده ها، نظرات یا اطلاعاتی باشد که ارزش اشتراک گذاری را دارند، بک لینک دریافت خواهید کرد. اما اگر محتوای معمولی یا محتوایی تولید کنید که بتوان آنرا در سایر سایت های معتبر دیگر یافت، ممکن است در دریافت بک لینک به سایت خود به مشکل بر خواهید خورد. این بدان معناست که سخت ترین کار شما جلب توجه مخاطبان جدید و ساختن حضور آنلاینتان می باشد.

بک لینک ها، همچنین می توانند به استراتژی SEO شما کمک کند. آنها به Google و سایر موتورهای جستجو نشان می دهند که شما محتوایی را ایجاد می کنید که قابل توصیه می باشد. هرچه تعداد بک لینک بیشتری داشته باشید، موتور جستجو حدس میزند صفحه‌ی شما از اعتبار بیشتری برخوردار است.

ایجاد بک لینک از دلایل اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

ایجاد بک لینک از دلایل اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

برای افزایش بازدهی بک لینک ها چه باید کرد؟

جهت افزایش احتمال دریافت بک لینک، شما باید مطمئن شوید که محتوای شما منحصر به فرد می باشد. اگرچه ممکن است از قبل محتوای مشابهی به صورت آنلاین در دسترس باشد، اما شما میتوانید مواردی را از خودتان به آن اضافه کنید. به عنوان مثال، برای افزایش جلب توجه، شما میتوانید دیدگاه خودتان را از موضوع بیان کنید تا از خاص بودن آن مطمئن شوید.

شما همچنین می توانید فقط با تمرکز بر تولید محتوای با کیفیت بالا تعداد بک لینک های خود را افزایش دهید. این شامل ساختن قطعات سخت تر مانند اینفوگرافیک ها یا ویدیوها می شود. از آنجایی که ساخت آنها تلاش زیادی می برد، سایتهای دیگر به جای ساخت آنها، لینک محتوای شما را به عنوان مرجع انتخاب می کنند.

نتیجه گیری

تولید محتوا پایه‌ استراتژی دیجیتال مارکتینگ شماست. بدون آن، شما در جلب توجه مشتریان و ترغیب آنها به خرید از شما، با مشکل مواجه خواهید شد. با این وجود، وقتی که شما محتوای بسیار خوبی تولید می کنید، خود به خود در سایر اقدامات دیجیتال مارکتینگ نیز موفق تر عمل خواهید کرد.

بیایید چهار دلیل اصلی بر مهم بودن تولید محتوا در استراتژی بازاریابی شما را یکبار بطور مختصر مرور کنیم:

  1. محتوا، به مخاطبان شما آموزش می دهد تا تصمیمات هوشمندانه تری برای خرید بگیرند.
  2. شما می توانید با استفاده از SEO محتوای خود را بهبود بخشید، که به شما کمک می کند تا از طریق موتورهای جستجوگر بازدید های ارگانیک بیشتری دریافت کنید.
  3. محتوای شما برای بهبود استراتژی رسانه های اجتماعی میتواند به اشتراک گذاشته شود.
  4. با داشتن محتوای عالی می توانید سایت های دیگر را به استفاده از لینک وب سایت خود ترغیب کنید.(بک لینک)

امیدواریم مطالب این مقاله به شما در آشنایی از اهمیت تولید محتوا در دیجتال مارکتینگ، کمک کرده باشد.

منابع:

https://www.freepik.com/free-vector/portfolio-concept-illustration_5465840.htm#page=1&query=Create%20content&position=1

https://www.kanukadigital.com/2019/12/backlink-faqs-what-are-backlinks-and-why-are-they-important/

http://principiapilot.org/blogs-vlogs-and-all-that-good-stuff/

https://www.dacast.com/blog/how-and-why-to-use-online-video-in-education/

https://www.marquismedia.net/index.php/2018/02/25/marketing-online-seo-trends-of-2018/

https://www.clickx.io/content-and-digital-marketing/#:~:text=For%20example%2C%20the%20content%20you,for%20your%20other%20marketing%20techniques